dilluns, 29 de gener del 2007

Esportiva a Collbató. Tornem als Graus.

Fugint del fred, busquem una zona calenta, què millor que Collbató i la propera zona dels Graus? cap allà anem una bona colla: El Toni i el Josep han surtit més d'hora, ja que volen anar a dinar a casa, la resta ens trobem a la plaça Taulí: l'Albert, Josete, Jordi, Robert, Maica, Samuel i jo mateix.


De la colla, el Robert, la Maica i el Samu es queden al sector Jardí, fa mesos que no escalen, sobretot el Robert i aquest lloc és molt bò per agafar confiança.
L'Albert i el Josete comencen per les vies nº16 i 17 de la guia de Montserrat Sud, pàg 246. Ens comentaran després, que aquestes dues vies no els han agradat gens, la roca es trencava molt i quèien preses molt facilment, el que els va desanimar a probar el 7b. El Jordi i jo ens posem al sector per sobre dels 6a's, que està ocupat, i fem les víes 7-8-9 i 10. El Toni i el Josep els trobem a la zona de més avall, per sota l'agulla del cinquentenari, fent Rinoceroscrip, Poma-Poma i Tsunami sobre bono, que surten a les
  • actualitzacions de Montserrat Sud



  • Amb el Jordi acabem amb les quatre vies del nostre sector, paradoxalment encadeno el 6a que l'anterior vegada no em va sortir i fallo al Vè+, i és que avui no estic massa fí, mal de coll i de queixal...en fí excuses!Content però amb l'encadenament del 6a, aquest cop he anat per la dreta i així és molt més senzill..., ens enfilem cap a on estan el Josete i l'Albert.

    El Jordi al primer mur vertical

    i Content, aixecant la ma després d'encadenar!
    Toca fer el 6b de 35 metres, el Josete que ja l'ha fet diu que és molt maco; em posos a la feina, grimpadeta fins al mur vertical d'inici, força sostingut, però amb bones preses. Més amunt dóna un descans per tronar a redrecar-se a l'arribar al diedre, un pas finot i sóc al peu del diedre, tot i que he pujat mirant de no cansar-me, el diedre pot més que jo, xapo una cinta més, però veig que em fallen les forces, o el coco...i li dic al Jordi que em baixi, millor deixar-la per un altre dia, que guarrejar-la penso.

    El Jordi, al seu torn, la fa sense gaires problemes i encadena! el tram final és molt estètic i disfruto veïent com el resol, són gairebé 35 metres d'escalada preciosa, amb molt bona roca i ambient.
    Jo marxo ja, haig d'arribar no massa tard avui i els deixo fent més feina, mentre m'allunyo veig com l'Albert es posa al 7a+, com mica en mica el va assolint i amb joia escolto el seu crit, encadenada!






    l'Albert arribant al tram desplomat del 7a+

    Panoràmica del sector d'Els Graus per on ens vàrem dispersar
    A l'esquerra del tot el Toni i el Josep a peu de via, la zona dels 6a's ocupada per una cordada, el grup de 4 vies que vàrem fer i l'inici del 6b.
    És una zona molt còmoda per quan fa fred i amb roca de molt bona qualitat.

    2 comentaris:

    Jortx ha dit...

    Bones Jaume!

    Va parir ara ja fa dies que no vaig per Montserrat i aquesta zona es veu més que interessant! A part he vist que vas penjar una mini ressenya a un post anterior, això és d'agrair!!

    A veure si ens hi arribem ben aviat. Gràcies!!

    jclaramunt ha dit...

    Ei Jaume!
    El diumenge vaig estar al Jardinet...poca estoneta, tot just tres hores. Hi habia dos nois i una noia també. Potser eren els teus companys! Tinc una foto de gent que escalaba als Graus, potser eres tu, he!