dilluns, 7 de febrer del 2011

Passant calor a la Codolosa. Montserrat sud. 05-02-2011.

L'Ivan al primer mur de la Reincidents.

Aquest dissabte sembla que l'anticicló s'ha estabilitzat i farà caloreta que ja toca, avui som una bona colla, el Josep, el Toni i l'Ivan, jo ja començo a sortir del pou de la grip, però ara són el Josep i el Toni que no van massa be amb el que farem quelcom suau i que millor i mes suau que La Codolosa?

La via de les Cabres va a la dreta de l'Alimera, una lleu pintada ens ho anuncia. Primeres rampes on un bolt ens confirma la direcció a seguir.
La intenció és fer la via "La Rampa", però per començar volem escalfar en una via més curta i com que jo encara no he fet la via del Joan (Sisbemesanapren) amb el Josep ens posem a la via de les Cabres, el Toni i l'Ivan fan la recentment treta de l'oblit, Reincidents, dels germans Masó.

El Toni a la segona tirada de la Reincidents, ha deixat enrera la xemeneïa per començar la llarga placa.
Com que les dues vies van mes o menys paraleles ens anirem veïent i fent fotos. Començo la via de les Cabres que el Josep ja l'ha feta i inverteix llargs.
És trencat amb preses poc franques, però ajagut, no m'agrada massa però és el que dóna de si la paret...els companys ténen un inci més vertical que es va tumbant fins a la reunió.
El Josep començant el segon llarg de la nostra via, a l'esquerra el Toni.
Ara la cosa millora, un mur dret amb forats i un bolt força amunt...el Josep s'ho treu fàcilment, sortosament hi ha bons peus. Alhora, el Toni ha emergit de la xemeneia i encara la llarga placa.

Canviant un vell pont de roca (amunt). A la llarga segona tirada de la via de les Cabres (avall).

Aquesta tirada és divertida i paga la pena, enorabona Joan has tret petroli d'aquest rostoll! El Toni progressa a poc a poc, la placa per la que navega és trencadota i amb les assegurances allunyades i justes, que amb paciencia es pot anar protegint amb algun àlien i pont de roca entre els pocs espits.
Treballant-se la distreta placa de la Reincidents, l'Ivan recuperant-la.

Tot i que el segon llarg supera els 50 metres, no em cal sortir a l'ensamble, el Josep pot muntar reunió còmodament. Els companys van a buscar el ràpel de l'Alimera i poc després ens retrobem a baix, nosaltres anem a veure si comencem La Rampa, però hi ha cua per a fer-la! ambm el que ràpidament pla B! nosaltres ens posarem a la Full equip i l'Ivan i el Toni a La Tribu.
A la primera reunió de la Full equip.
Donat que jo aquesta ja l'he feta, trio fer el segon larg amb el que comença el Josep, aquest llarg és per disfrutar tot superant per on és més difícil els diferents ressalts que ens separen de la primera reunió.

Començant "La Tribu" i mirant-se l'exigent segona tirada de la Full equip.

El Josep disfruta aquesta tirada i fins es deixa de xapar algun bolt! el Toni rondina a la primera tirada de La Tribu, més exigent.
I per exigent la segona tirada! díuen 6b+ però encara no conec qui l'hagi encadenat!! sortosament el segon llarg de la nostra és impresionant, de maco, de vertical, de roca...vaja dels que creen afició.
Ja m'havia sortit de segon però avui volia veure com anavafent-lo de primer.
Sortida dura, vertical, però amb gandes d'escàndol! llavords anar aguantant fins sota un rebot que per mí és més difícil que la sortida, he llegit qui fa el pas per l'esquerra del bolt, a mí em va sortir per la dreta...però cal tibar de valent i mirar-se els peus si es vol encadenar. Arribo satisfet a la reunió, sembla que el refredat ha quedat enrrera!

Començant el tercer llarg de La Tribu, menys potent que l'inici de l'anterior tirada!
Als companys la sortida de la segona tirada els ha costat, per sort continua molt maca. Sota el mur final es fa una reunió intermitja tenint una altra sortida potent, però menys que l'anterior. La Tribu, una via recomanable, en la que el pas de sortida d ela primera reunió es pot fer en A-0 i així disfrutar de la resta que be s'ho val.

Muntant la reunió i recuperant al Toni. Resta un llarg que no farem.

Mentre puja el Josep, disfruto veïent el company que està a la Rampa, l'Emili, que disfruta apurant el mur de sortida.
Encara ens queda temps però decidim anar a festejar-nos amb una bona cervesa gaudint del sol en màniga curta!

Ressenyes que trobarem a
  • La Tribu
  • La Noche del Loro

• Sisbemesanapren
  • 7 comentaris:

Joan Baraldes ha dit...

Ei Jaume,
    Bona campanya a la Codolosa.
    Me'n alegro que t'hagi agradat la segona tirada de la via de les cabres. Quan pugui miraré d'obrir l'esperó que hi ha a la seva dreta.
    salut i a tibar

karles ha dit...

Dia ben aprofitat!
    Podeu dir alguna cosa de l'equipament de la reincidents? (la ressenya dels masó diu de pitonar...).
    Joan, fas be de dir-ho, jo li havía fet una ullada a aquest esperó quan vaig fer la teva via. M'espero aque l'obris.
    Salut

Anònim ha dit...

Molt be Jaume com sempre.
    Per en Karles : A la segona tirada de la reincidents hi ha un arbust al final de la canal xemeneia un pitó al sortir a la placa , quatre o cinc metres mes amunt un molt bon pont de roca a equipar, es pot posar un alien vermell a un forat, mes amunt (4/5 mts) un petit pont de roca a equipar que costa de veure, des de aquí amb tendència a la dreta es veu l’únic espit de la tirada, a la ressenya surt un pitó que no hi es, es pot llaçar un altre pont de roca dubtós que també costa de veure, una mica mes amunt hi ha un petit replà on a la ressenya marca la 2ª R hi ha un pitó que es difícil reforçar, jo vaig anar fins dalt on fas reunió de uns arbrets. Per baixar varem anar a cercar els ràpels de la Alimera.

Antoni Aymami

Amb la caloreta que feia dissabte, a la Codolosa us hi devíeu rostir! Veig que hi vau fer un bon intensiu...

Enhorabona, Jaume. Mira que a l'hivern és una zona agraïda, entre setmana i hem anat a la tarda i gairebé escalavem en màniga curta, l'endema hem estat darrera de Gorros i anàvem ben tapats.

Manel&Ita ha dit...

Bona solució la Codolosa quan per l'hivern. Sembla interessant aquesta via dels reincidents. Ja hi anirem aviat.
    Apa a escalar que el mon s'acaba.
    Manel

Ep Joan! la segona tirada surt prou divertida i la sortida tot i tenir l'assegurança força amunt s'hi arriba prou be.
    Karles, el Toni ja t'ha contestat, però la segona tirada es vèia finota i cal treballar-se les assegurances, en això el Toni és un mestre.
    Ep Joan, doncs sí que feia caloreta, però ja em venia de gust! feina encara n'haguessim fet més però finalment vàrem tirar cap al Bar...
    Mingo, la Codolosa és un bon recurs i ara amb tantes vies no t'acabes la feina!
    Manel, la reincidents els va aggradar força al Toni i l'Ivan, és d eles que a tú t'agrada, s'ha d'escalar i estudiar per on passes.