dimarts, 10 de juny del 2008

Pic del Martell (Garraf) Via Herboristes. 31-05-2008

Un altre cap de setmana de dubtes, on anar? divendres molts plans, que si l'Anglada al Cavall, que si la Camel a Vilanova...però finalment el temps emboirat i els pronòstics ens fan tocar de peus a terra! anirem a fer alguna cosa aprop; Avui ve el Jordi, que fa un any que no escala, però com si hi anés cada dia, ja que el seu rendiment sempre és bo.
L'Herboristes del Pic del Martell és la tria, va ser una de les meves primeres vies ara fa ja molts anys, i no hi havia tornat. El temps emboirat i la fresqueta fan que, gairebé al juny, hi encara es pugui escalar al "forn" del Pic del Martell en anys "normals". Començo jo, els companys ja saben que m'agrada començar...i entrem per una variant mes directa, la Juanito Invierno, m'arribo fins a l'arbre i continuo
a l'esquerra ara ja per l'Herboristes. Aquest tram és molt divertit i espectacular, trobo algun pitó, però és fàcil de protegir amb uns quants friends mitjans.

Donant "un cop de ma" al Josep al pas de sortida!
La reunió és en un bloc desenganxat de la paret, com un púlpit des del que asseguro còmodament als companys. El següent llarg és gairebé tot d'autoprotecció, li cedeixo al Josep. La sortida és de tibar i fem conya amb els esbufegs de la tibada mentre el Jordi aprofita per fer fotos, avantatges d'anar tres!
El començament del segon llarg és força entretingut, el Josep protegint-lo.

Se surt de la reunió fent una tibada de bones preses, però amb peus dolents, per ràpidament millorar, es troba un pitó amagat que no es veu fions que hi ets i llavors cal decantar-se a la dreta per anar a buscar un diedre.

La via és l'Herboristes, per si no ho havíeu "captat"!
Aquesta segona tirada és força llarga i és fàcil errar-la, cap seguir en tendència a la dreta i superar, al final, un muret i s'arriba a la segona còmoda reunió. Ara ve un tram de caminar tot flanquejant cap a l'esquerra; al davant la sortida de la Paco Rampas, una mica mes amunt la Catedral Circus i a la dreta de la sortida de l'Herboristes, la Mecano.

El Jordi començant la darrera tirada, també d'autoprotecció.
És el torn del Jordi, que tot i escalar de tan en tan, la darrera vegada farà un any! comença ben tranquil i s'ho va protegint a demanda: ara un friend, ara un pont de roca...reunió!
L'estètic darrer llarg, amb el Margalló característic sobre el Jordi, que es treballa el diedre.

El dia ha aguantat, és núvol però no ha plogut! s'ha salvat el dia i aquesta fresca ens ha permès gaudir encara un matí al Pic del Martell, ja que en condicions habituals, ens hauríem fregit.

Satisfets després d'esgarrapar aquest bon calcari.
Croquis de la Guia de "Barcelona y alrededores"
  • Ona Climb
  • 11 comentaris:

Recordo que despres d'una bona temporada de no escalar i venir a viure pel Maresme vaig descobrir aquesta zona i aquesta va ser de les primeres vies que vaig fer. Recordo que era pels 90 quan la moda era escalar sense casc, bé jo sempre me l'he posat, uns que feien un curset van dir: mira dos tios con casco amb una certa sorna, per sort ara la gent com té alguna cosa a protegir entre les orelles se'l posen quasi tots.
    M'ha fet gràcia lo de que t'agrada a tu començar, a mi em passa tb, és una bona manera de posar-se les piles.
    Jaume a veure si coincidim i si no quedem algun dia.
    Fins la propera

Llorenç ha dit...

Bones! sembla que a tots ens va passar el mateix aquest cap de setmana, amb por de mullar-se però tots cap a la paret!!!je je je! som uns agonïes!

Bona feina al Garraf, hi ha molta cosa a fer! m'agrada aixó de deixar els llargs d'autoprotecció al colega!!!k cabrons!je eje

jaumeplanellpiqueras ha dit...

Hola Mingo, jo sempre vaig amb casc, però mel vaig deixar a casa...i sí m'agrada començar si és al meu abast. Segur que aviat ens tornem a trobar!
    Llorenç, m'has decobert!! Ke CabroooNNN!

Felicitats per la via!
    Una abraçada.

Gemma ha dit...

Des que vaig veure una serp de dos metres a la segona reunió de la Via Herboristes, no he tornat al Pic del Martell :(
    Tinc fòbia a les serps!!!!
    Tot i així, hauré de superar-ho, ja que al Pic del Martell hi ha vies molt guapes...
    Cuida't el turmell, eh? Que les baixades pel Garraf són traidores ;)

Bona tarda

Un comentari: Aquesta zona esta restringida per nidificacións de Gener a finals de Juny. Fa poc vaig veure una altre piada de la Scanner (Que també está afectada).
    A la guia de BCN ho indica i fins fa 2 anys hi havia un cartell que també ho indicava, que ara esta tumbat. Ho sento pero no fem cap favor al col.lectiu saltant-nos les restriccións, a mes en un lloc com el pic on hi ha un niu de cuabarrada vigilat amb càmeras i on recentment es senten rumors d'enduriment de les restriccions o prohibicions (sector thailandia).

Mes que el tema que puji una cordada es el tema de la publicació en els blogs, que pot animar a mes a fer-ho, amb les posibles afectacións a la fauna.

Si us plau, us pregaria continencia o be si escalem una via i sabem que esta afectada la no publicació de la piada.

Per la resta, felicitats per la via

Vagi be

Jose

Pietro ha dit...

Hola Jose,
    Suposo que el Jaume ja et contesterà, però m'avanço. Jo el conec des de fa anys i et puc assegurar que és de les persones més cauteloses i respectuoses en aquest tema que mai he conegut. La guia (edició 2000 i crec que no n'hi ha cap més) posa clarament que les restriccions són de la via 79 (Postura Xunga) cap a la dreta i tant l'Skaner com l'Herboristes queden a l'esquerra.
    Evidentment si el rètol que dius està abans d'aquestes vies, però tombat al terra, difícilment el veurà ningú!
    Així doncs, si realment aquestes prohibicions afecten "oficialment" a més tros de paret del que diu la guia agrairiem que si algú ho sap del cert ens ho confirmés. Estic segur que tant en Jaume com la resta de lectors d'aquest bloc respectariem gustosament aquesta restricció.
    Jaume, aquest cop però, t'haig de renyar per una altra cosa,...ja ho saps oi: El CAAAASC!!! jejejej ;)

jaumeplanellpiqueras ha dit...

Hola Jose, m'has fet dubtar i he anat a mirar la guia de Barcelona i alrededores: la restricció no és al pany de paret de l'Herboristes, sinó a partir d'aquesta paret, on aquesta gira i canvia lleugerament d'orientació, i sí, hi ha un pal tombat que deuria indicar la zona protegida. Per aquest motiu no vàrem anar a la Matanza de Prexas, que sí està sotmesa a la regulació.
    De totes maneres gràcies pel teu interès, que com ja t'ha comentat el Pere, també és el meu. Si algú té més informacions i la zona de l'Herboristes també està inclosa en la regulació, seria interessant fer-ho saber; també he entrat a la web del Parc Natural del Garraf per si en trèia l'aigua clara, però allà no parla res de regulació d'escalada.

TRanki ha dit...

Ei JAumeeee!

hahaha, que jovenet se't veu sense la Barba!

La HERBORISTES va ser la meva primera via al PIC del Martell...després de patejar durant hores buscant la paret ( havíem baixat a Castelldefels en tren...i ens vam perdre...vam anar RECTE cap al monts des de l'estació...). UN cop "al monte vam veure que la havíem cagat...vam fer marxa enrrera, vam patejar l antiga autovia i vam "pujar" al pic del Martell per la riera i la tartera..un cop a peu de via ens vam enfilar, amb dues cordes de 30 mts i quatre moscatas..demencial...anavem fent reunions de margallons mig cremats i tascons..teníem 16-15 anys...

Temps després estavem fent la scanner i vam trobar dues noies mig pillades a la feixa..mentre les rescatàvem ( jo vaig encapçalar la cordada), algú va arrencar un armnari que va baixar a piñón per la feixa, es va trencar i va estampar sobre la noia que m'assegurava amb vuit...vaig "baixar" la herboristes rebotant de repisa en repisa, escorrent-se la coda pel vui de la xati fins que en un reflexe vaig pillar el bucle de corda que pujava...em vaig parar damunt d'alguna verdura o margalló..increïble...el dit del mig de la dreta encara el tinc torçat de les òsties (me¡'l vaig trencar)...

Flipo amb les fotos...les pluges han fet creixer encara més herba!!!!

Saluuut i records!

oriol

Bon dia

M'explico millor:

A la guia posa exactamen a la página 81 - Sector Herboristes: "Desde este secotr hacia la derecha (mirando la pared) NO se puede escalar del 8 de enero al 30 de Junio"

En els anys que porto trepant al pic sempre hem entes que la prohibicio es desde aquest sector (tant jo com 2 companys que porten fetes mes de la meitat de les vies del pic), tampoc soc l'unic que considera que es a partir d'aqui que comença la prohibicio ( En Flx al seu blog "http://caminosverticales.blogspot.com/2007/01/jesus-barrientos-en-el-pic-del-martell.html" para de la jesus barrientos (via 73 al llibre de BCN i alrededores).

Potser estem equivocats, potser es que en aquest sector es pot, potser cal obtenir la informació directe del parc (sería lo seu). Si es pot, collonut! però ho sento, però no em queda clar que comenteu que a la guia digui quedi clar que es "a partir del a via 79", cuan a la guia diu "Desde este sector" (un comentari gramatical... el desde al castellà es inclusiu). Pot ser es un tema de interpretació, pero jo interpreto que a la guia hi diu que en aquest sector no es pot (bueno, potser caldria preguntarli a luichi que volida dir!)

Sobre el tema + info, vaig a intentar tirar de contactes i obtenir + info per veure realment a on comença la prohibicio.

bones escalades

Jose

jaumeplanellpiqueras ha dit...

Doncs sí Jose, crec que tens raó, jo sempre havia interpretat que la prohibició era a partir del sector Herboristes, però analitzant el que posa la guia sembla que tens raó, que al sector herboristes no s'hi pot escalar...el fet que la paret a partir del sector herboristes canvii d'orientació sempre m'havia fet pensar que la cosa anava així...i davant del dubte per mí a partir d'ara així serà. em sap greu l'error, però el fet que es parli del tema ja és en sí prou enriquidor i ens ajuda a tots a tenir-ho present.
    Gràcies Jose, i si t'assabentes d'alguna cosa mes ja ens ho faràs saber.