divendres, 17 de juliol del 2009

La Pedra d'Esparraguera. Via l'Esperó del Místic. Montserrat. 13-07-2009

Des de l'esperó, espectacle geològic! a l'horitzó la serra de l'Obac i Sant Llorenç del Munt.

El dia que vàrem anar al camí de l'Alsina ja dubtàvem sobre si anar al sector del Càmping, en Joan B.
  • Sisbemesanapren
  • havia fet uns bons posts del Monòlit groc i de l'esperó del místic i aquest darrer, per la seva continuïtat em fèia gràcia...per això quan rebo el missatge del Pere
  • Groinket
  • comentant-me d'anar-hi, no em va costar gens dir-li que endavant!
    Quedem per anar-hi dilluns a la tarda; ell n'ha fet un molt bon relat al seu blog.

    Al primer llarg, on ja et posen les piles!

    Gràcies a l'acurada descripció del Joan B no ens costa gens trobar el peu de via, però a diferència del que ell explica, nosaltres ens situem a l'esquerra de l'esperó, grimpem un ressalt i ens equipem just on hi ha un parabolt per lligar-s'hi l'assegurador. Cal escalar en diagonal a la dreta fins la base del mur, xapar el primer bolt tan sols requereix atenció, però anar a cercar el segon ja demana concentració. Cal superar una balmeta i aquí m'equivoco, vaig per l'esquerra i em desfondo, m'haig de penjar...res, tranquil, era per la dreta, llavors surt el pas i deseguida baixa la dificultat i augmenta la distància entre assegurances; la reunió és força amunt, col.loco un friend per assegurar-me, però deseguida m'adono que no calia, trobo unes preses d'escàndol just sota.

    El Pere a peu de via, aquí hi trobarem un parabolt que permet lligar-s'hi.

    Totes les reunions són amb dos bolts amb anella.
    La primera reunió és una mica incòmoda, però la resta són de fàbula, a més totes rapelables el que ens permet anar amb corda simple de 70. El Pere puja com si res, ara cal triar si per la dreta, la variant de 6a+, o per l'esquerra, i no dubtem, per l'esquerra, tot i que la variant és molt divertida segons em comentà l'amic Wolfgang que farà la mateixa via l'endemà.

    El Pere acabant de passar el tram mes fí del segon llarg.
    La segona tirada es veu molt vertical i amb molt canto! começa força ben protegida, perquè serà...però de seguida s'espaïen els bolts, tan que sovint el Pere s'està una estona aturat intentant saber per on continuar...la dificultat mantinguda en el cinquè en aquests trams, cal escalar amb poca possibilitat d'assegurar-se entre mig, potser algun friend en algun forat...quan em toca pujar, em proposo assaborir-lo, disfrutar de la roca i la veritat que val la pena, en cap moment et trobes atrapat o precari, això sí cal triar bé i col.locar-s'hi.

    El tercer llarg supera en diagonal la balma que tenim al davant, espectacular!
    Em torna a tocar encapçalar el llarg, tinc al davant un ressalt abalmat, primer una grimpada fins als peus del mur, i m'enfilo pel marge dret de la balma, el seu punt dèbil, ja en placa les assegurances et van portant a la vertical de la reunió, cercant la millor roca i les millors preses. L'arribada a la reunió és per un terreny trencat onc al vigilar de no fer caure cap pedre al company.

    A la fina placa del quart llarg, on a mesura que ens aixequem minva la dificultat.
    Torn del Pere, una placa preciosa, amb menys relleu que la de la segona tirada, però també menys vertical, com anteriorment, les assegurances et desvien a l'esquerra per anar a buscar la millor roca i el millor ambient! Aquí també tornarem a trobar unes bones excursions...arribant a reunió s'ajeu i ja tenim al davant el mur final.
    M'hi acosto per terreny trencat i xapo la única assegurança, és ben vertical i amb pocs peus: per l'esquerra li dónen 6b, però de bloc! i per la dreta V+; com que m'agraden els reptes li foto per l'esquerra i trobo els passos, però em falta "punch" a més no vull fer el burro, hauria de tibar de valent amb la dreta...em penjo i torno a baixar al peu del mur, probem-ho per la dreta, aquí hi ha millor presa, però t'en vas molt de l'assegurança i tampoc regalen res...res que ho probis tú Pere! torno a la reunió i si posa el Pere: hi ha una presa clau a l'esquerra i com que sí que ve d'un pam, el Pere haurà de fer uns passos intermitjos per assolir-la, però està molt fort, tot i que no s'ho creu, i una vegada engrapada tira amunt fàcilment resolent el pas! Passa la corda per fer un "top-rope" i torno amunt, mesell li torno a probar per l'esquerra i veig que no val la pena espatllar la recuperació, cap a la dreta,a ra sí que surt, però vaja amb el passet, Vè+ em sembla poc, per mí es un bon 6a...


    La via és tota rapelable, amb corda simple millor anar amb 70 que un 60 pot quedar molt just en alguna reunió.
    A l'haber fet el "Top-rope" ens hem estalviat un ràpel, amb el que en quatre ràpels som a peu d'esperó, ha estat una via que ens ha deixat molt satisfets, jo m'he trobat que encara em falta força, aquesta és una via amb el grau de dificultat mantingut, no passos aïllats, i ho he notat! però com la majoria que la fan us la recomano, tasteu-la que en sortireu ben contents!!

    La ressenya la podeu trobar a
  • Ona Climb
  • a la web o a la Guia de Montserrat Nord.

    12 comentaris:

    Pietro ha dit...

    Bon post Jaume!...ja sabia jo que tu faries una decripció acurada dels llargs, així que jo me la vaig estalviar, jejeje.
    Què aquest dilluns tarda, hi hem de tornar o què?

    Mingo ha dit...

    Ja os vaig felicitar a la piada del teu col.lega, l'apunto aquesta per quan pugui, ara estic fent d'infermer del meu fill que va tenir un accident, res greu, però porta els dos peus envenats.
    Una abraçada

    Joan Baraldes ha dit...

    Felicitats per la via.

    Veig que us va agradar la via !!
    la roca hi és molt bona però la via no la regalen oi ? cal escalar força !!.

    Per cert, jo el pas de la darrera tirada, com que em quedava el bolt massa a l'esquerra i em feia por de picar de peus a la repisa, al final hi vaig fer un A1.

    lux ha dit...

    Jaume Felicitats!
    és veu xula la via, i exigent!
    Ara tinc una mica de parabolitits... jijij... quan em curi... a veure si vaig a probarla...;))

    una abraçada!!

    Sergi ha dit...

    Ey Jaume:
    Avui he quasi-fet aquesta via.
    Quasi per que la tempesta ens n'ha fet fora i només jo he arribat a la R4.
    Em queda la bola final per fer.
    Per cert: he trobat molt més difícil el pas de sortida de la R1 que cap altre.

    Llorenç ha dit...

    felicitats!!! tot i que en retràs! veig que ja li fots fort! ara ens tornarà a costar seguir-te!!!

    Anònim ha dit...

    Love Without Borders, in response to Taiwan's 88 flood, please go to my site ~ Thank you for blessing the whole world!

    雲林山區立委補選國民黨提名參選人張艮輝,98/8/23於斗南成立服務處。當天誠心為88災民祈福,祈願蒼天福澤災民,能快速重建家園。

    雲林立委候選人張艮輝於會場上表達一貫堅持的參選理念,「一份理想、2 個希望、 3大改變」,並藉盛會為台灣祈福,場上的台灣加油地圖由地方代表等數十人點燃230支蠟燭,代表為台灣加油並點亮台灣因受88水災所面臨的黑暗期,在點燃蠟燭的同時,張艮輝也宣讀為台灣祈福文表示願為台灣這塊土地承受所有苦難。

    雲林國民黨雲林立委張艮輝>>>參考網站

    Anònim ha dit...

    I wish you health and happiness every day!
    Ich wünsche Ihnen Glück und Gesundheit jeden Tag!
    Je vous souhaite santé et bonheur chaque jour!

    整形
    婦產科
    張艮輝
    法拍屋
    瑜珈
    服飾
    隔熱紙
    清潔
    雲林

    Anònim ha dit...

    Types of chocolate:
    Commercially available chocolate and chocolate can be divided into thermostat thermostat-free chocolate, the so-called free thermostat chocolate, is chocolate containing cocoa butter composition of the separation, and then replace the cocoa butter to vegetable oils, due to low prices, easy and in the is not easy to melt under high ambient temperature have been widely used in commercial purposes, the French chocolate Technology Normal University are reluctant to use the thermostat-free chocolate.

    Dalai Lama's public trip from August 31 to September 2. Dalai Lama plans on the 30th night entry from Taoyuan International Airport, 31 Chinese and foreign journalists will be held the morning, afternoon, and visits prospecting disaster victims, on the 1st of the trip was a public speech and the victims of the village, a modern place in Kaohsiung City Comprehensive Stadium, 2 No. Han God Dome Banquet Hall with Cardinal Paul Shan Kuo-hsi of the talk.

    Anònim ha dit...

    Confidence, perseverance, courage, all three in place, then the world is not impossible to do things.
    http://www.104woo.com.tw
    www.104woo.com.tw/index.htm
    www.kinghouse.cc
    www.kinghouse.cc/house.php

    Anònim ha dit...

    On the ground planted vegetables, it is unlikely that long grass; the hearts of the good, it is unlikely that health evil.

    www.gayoyoga.com.tw
    www.gayoyoga.com.tw/teacher.html
    www.gayoyoga.com.tw/time.html
    www.sunny-yoga.net
    www.sunny-yoga.net/news/news001.php?userid=6&page=1
    www.sunny-yoga.net/aboutus/aboutus.php

    Sur le terrain planté de légumes, il est peu probable que l'herbe longue, le cœur du bien, il est peu probable que le mal de la santé.

    Auf dem Boden gepflanzt Gemüse, ist es unwahrscheinlich, dass die hohen Gras, die Herzen der gut ist, ist es unwahrscheinlich, dass die Gesundheit das Böse.

    Xavi ha dit...

    Que pesadets els spams aquests!!! Què tal el campament d'estiu? Heu escalat força? A veure si ens en fas cinc cèntims.